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게임

[리그오브레전드]블라디미르 리워크 계획안

by 뱀선생 2016. 3. 6.
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[리그오브레전드]블라디미르 리워크 계획안



다른 마법사들 글 봤을테니 뭐라 쓸지는 다 알겠지, 바로 시작할게: 우리가 진홍빛 사신에게 어떤것들을 바라고 있을까? 시작부터 말하자면, 유저들은 블라디미르가 전락적/테마적으로 독특한 이유가 그의 유지력 때문이라고 동의했어. 그리고 우린 이걸 유지 하고 싶어. 


우리가 만족하는것들:
  • 유지력- 블라디미르는 뚜벅이 법사중 가장 유지력이 좋은 챔피언이고 모든 챔피언 중에서도 순위권이야 (문도가 더 좋을수도 있지만 말이야)
  • 체력 코스트- 자신의 체력을 이용해 문제를 해결하는 컨셉은 블라디미르에게 중심적인 컨셉이였고, 우린 그걸 강화하고 싶어
  • 스탯- 블라디미르는 언제나 체력+AP 챔피언이였고, 우린 그게 멋있는 컨셉이라 생각해
  • Transfusion(수혈)Q 타게팅- 모든 스킬이 스킬샷이 되어야 하는건 아니야, 그리고 우린 블라디의 현재 Q 방식을 유지하는게 '흡혈' 느낌을 더 잘 살린다 생각해.
  • 강점/약점- 블라디는 딜이 약한 적들에게 엄청난 유지력으로 우위에 서지만 폭딜러들과 추노기가 있는 적들에겐 약해
  • Sanguine Pool(피의 웅덩이)W- 블라디에게 상징적인 스킬이고 남기고싶어
개선하고 싶은것들:

  • Tides of Blood(선혈의 파도)스택관리- E 체력 코스트 증가를 관리하는 면은 만족하지만, 그것때문에 직관적이지 않은 스택관리를 하는건 불필요하다 생각해
  • 확고한 상성- 블라디는 현재 적에게 (혹은 자신에게) 라인전을 이기고 싶으면 '그냥 더 쌔면 됨' 이라는 느낌을 줘. 유저들이 이렇게 느끼는 이유중 하나는 블라디를 상대로 언제 진업하고 언제 빼야되는지가 불확실 해서야.(확실히 존재하지만 눈치채기 힘들지) 우린 이걸 더 보이기 쉽게 하기 노력할꺼야.
  • 카운터플레이- 위랑 비슷한데, 블라디를 상대하는 유저들은 블라디의 사거리에서 빠져나가는거 말곤 데미지를 피할 법이 없다고 자주 느껴.
  • 만족감Tides of Blood(선혈의 파도)E를 집중적으로 손보고 있어 ('선혈의 파도'란 이름은 현재 E의 효과보다 훨씬 더 강할꺼 같은 느낌을 주지, 그래서 우린 바꾸고 싶어) 하지만 그거 말고도 개선할곳이 많다 생각해. 1줄요약: 피가 더 필요해. 더 많은 피!
리워크를 끝낸 후에는:

  • 블라디미르의 스킬셋 자체는 아주 비슷할꺼임, 블라디의 전체적인 전략은 예전이랑 다르지 않을꺼야!
  • 블라디가 강해질때와 약해질때가 언젠지 확실히 알 수 있을꺼야 (본인이랑 적 둘다), 그래서 적은 블라디를 상대할 방법을 계획할 수 있겠지.
  • 블라디는 예전처럼 엄청나게 높은 DPS를 퍼붓고 체력을 엄청 흡수할꺼야, 하지만 더 만족적이고 더 강하게 말이야.

원문

http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/OJQBsbEM-mid-year-mage-updates-vladimir-direction

You know what time it is!

[it’s Vladimir’s direction post time!]

With all the other mage posts coming out, you probably already know what to expect here, so let’s dive right in: What sorts of things are we looking to do with our Crimson Reaper? Off the bat, we’ve heard you and we strongly agree that his sustain is what sets him apart both strategically and thematically, and we’re looking to keep it that way. With that out of the way, let’s get a little more specific:

We’re not likely to change:

Sustain -- Vladimir is the best sustainer in his class and likely the best in the game (Mundo might take that one).
Health costs -- Risk management in the form of his own HP bar has always been core to Vladimir, and we’d like to reinforce that.
Stat Affinity -- Vlad has always been the AP + HP guy, and we think that’s pretty cool.
Q Targeting -- Not everything has to be a skill shot, and we think retaining the old paradigm here is important to the spell’s feel.
Strengths / Weaknesses -- Vlad is the Mage who can out sustain low-damage foes but falls to teams with reliable gap-closing and burst damage.
Sanguine Pool -- An iconic ability that should be preserved.
We’re looking to improve:

Stack management -- We like the cerebral health cost management aspects of E, but we do not like the resulting unintuitive upkeep game.
Binary matchups -- Vlad is sometimes thought of as the king of stat checks, leaving his opponents (and often himself) with few options other than ‘be stronger,’ and that’s not a reputation anyone wants. A lot of this comes from unclear windows of strength and weakness (they exist, but are difficult to perceive), so a lot of our work will be in exposing those.
Counterplay -- Closely related to the above point, Vladimir’s opponents often feel there’s nothing they can do to avoid his damage once in range of him.
Satisfaction -- Mostly looking at E here (‘Tides of Blood’ inspires a much more powerful image than the current E delivers on, and we’d like to change that), though there’s a few other areas that can feel better. TLDR; Needs blood. MORE BLOOD.
When we’re done:

Vladimir’s kit should feel very familiar, and his overall strategy will be largely unchanged!
Vladimir’s windows of strength and weakness will be clearer to both himself and the opponent, giving everyone an increased understanding of how he succeeds or fails and allowing him to plan and set up plays.
Vladimir will continue to deal loads of DPS and heal buckets of HP, but in more satisfying and less diffuse ways.
Anddd that about sums it up! I know I’ve been pretty abstract here, so please ask any question you may have -- we’re not through with all the nitty gritty details on our end yet, so I may not have all the answers you’re looking for, but I can definitely share our thoughts and the relevant guiding principles. Also, and most importantly, if any of the above breaks your expectations of what Vladimir is or should be, now’s definitely the time to let us know!

Alright, that’s it from me for now but I’ll be around over the next couple days! See ya then,

-Stashu


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