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게임

[뱀선생] 더 디비전 대박, 동시 접속자 수 120만명 돌파

by 뱀선생 2016. 3. 16.
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[뱀선생] 더 디비전 대박, 동시 접속자 수 120만명 돌파



유비소프트는 공식 블로그에서


더 디비전은 발매 첫 주에 3억3천만 달러치를 팔아치웠으며


주말 최고 동접이 120만명을 기록했다고 밝혔습니다


첫 주 판매 실적은 새로운 게임 프렌차이즈로서는 역대 최고라고 하네요


말 그대로 대박이 터져버렸음 ㅎㄷㄷ;;;



더 디비전 주말 최고 동접 120만명 기록



3월 8일 출시된 '더 디비전'이 유비소프트 역사의 한 페이지를 장식했다.


유비소프트는 이 온라인 오픈월드 액션 RPG가 신규 IP임에도 불구하고 24시간 동안 회사 내에서 가장 빨리 팔린 게임이 된 데 이어, 5일 동안 3억 3천만 달러 이상의 매출을 올렸다고 공식 발표했다.


이는 번지가 개발한 액티비전의 '데스티니'가 같은 기간 세웠던 3억 2500만 달러 기록을 상회하는 것이고, 유저들이 게임 플레이에 소비한 시간 역시 데스티니와 동등한 1억 시간 이상인 것으로 밝혀졌다.


참고로 3억 3천만 달러라는 매출은 3월 12일을 기준으로 전 세계에서 판매된 패키지에 디지털 게임 매출을 합산한 수치며, 지난 주말 최고 동시 접속자 수는 무려 120만명을 돌파한 것으로 알려졌다.


유비소프트 온라인 서비스 부사장 스테파니 페로티(Stephanie Perotti)는 "판매량 뿐 아니라 플레이어 참여율도 역대 유비소프트 게임 사상 최고라며, "더 디비전과 플레이어가 요구하는 퀄리티에 걸맞는 업계 최고 수준의 온라인 경험을 제공할 것"이라고 말했다. 




원문 유비소프트 공식 블로그

THE DIVISION HAS BIGGEST FIRST WEEK EVER FOR NEW GAME FRANCHISE

The Division launch smashed Ubisoft’s single-day records, and now it’s surpassed a few more. Ubisoft announced today that The Division is not only the company’s best-selling game, but also that it had the biggest first week ever for a new game franchise, generating $330 million* globally in its first five days.



“The Division taking the top spot in the industry for first-week sales of a new franchise is a tremendous achievement. We are very proud of our teams, and humbled by and thankful for the millions of players who are giving us their feedback and support,” said Yves Guillemot, CEO and co-founder of Ubisoft. “The Division is the latest example yet of our unique ability to deliver immersive gaming playgrounds that keep players engaged, and that they eagerly share with their friends and community.”


Ubisoft also revealed some of The Division’s record-breaking engagement stats: There were 1.2 million peak concurrent users over the weekend, and over 100 million hours played in the first week. “On top of record-breaking sales, player engagement is the highest ever for any Ubisoft title, demonstrating, among other things, that our investments in our online infrastructure and services are paying off,” said Stephanie Perotti, vice president of online services at Ubisoft. “We are delivering an online experience that’s on par with the best in the industry, and that matches the quality and connectivity demanded by The Division and its players.”


* estimated world-wide revenue from physical and digital full game sales (including gold edition) only, according to GFK Chart-Track, first parties, retail customer sell-through and internal estimates through end March 12th at current exchange rates


The Division is currently available for Xbox One, PS4, and PC. For more information on the game, check out these previous stories:


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